Banery reklamowe już od lat funkcjonują jako jeden z najbardziej znanych i skutecznych materiałów reklamowych. Zgodnie z podziałem reklam na reklamy wewnętrzne i zewnętrzne, banery reklamowe im dedykowane, również się od siebie różnią.
Podział banerów ze względu na rodzaj reklamy
Najbardziej znane są reklamy outdoorowe i wielkie banery informacyjne, widoczne na ulicach. Taką formę reklamy wykorzystują przede wszystkim duże marki, galerie handlowe, ale ostatnio także fundacje działające na rzecz kampanii społecznych. Dlaczego takie banery są skuteczne? Przede wszystkim — są kolorowe, duże i wyraźne, więc przyciągają uwagę potencjalnego odbiorcy. Po drugie — kolory użyte w takiej reklamie mają nie tylko przyciągać wzrok, ale mają również charakter perswazyjny, zwłaszcza jeśli reklamują się galerie handlowe. Do takich kolorów należą: czerwień, żółty, pomarańczowy. Takie połączenie kolorów z odpowiednio sformułowanym przekazem sprawią, że mimo wszystko nawet jeśli odbiorca nie dokona fizycznego zakupu, najpewniej o nim pomyśli, mijając kolorowy baner.
Reklama wewnętrzna to małe, poręczne banery, roll-upy i x-banery. Ich lekka, metalowa konstrukcja sprawi, że bez problemu zabierzesz je ze sobą wszędzie, gdzie tylko chcesz, a więc na targi, kongresy i szkolenia. Niech nie zwiedzie Cię lekka i stabilna konstrukcja! Jest bardzo wytrzymała, dlatego można ją wielokrotnie składać i rozkładać, bez obaw o uszkodzenie konstrukcji. Materiał, z którego zrobiony jest baner reklamowy, jest odporny na przedarcie, kurz i brud.
Jakie elementy powinny zawierać skuteczne banery reklamowe?
Dobrze przygotowane banery reklamowe zawierają oryginalny pomysł, przedstawiony za pomocą grafiki i/lub zdjęcia. To jest clue dobrej reklamy, gdyż to właśnie jako pierwsze rzuca się w oczy. Odbiorca w ciągu kilku sekund na podstawie wrażeń wizualnych podejmie decyzję dotyczącą skorzystania z jakiejś usługi lub zakupu reklamowanego produktu. Twój pomysł musi wybić się ponad konkurencję, dlatego planując kampanię społeczną lub reklamę marki/produktu/usług, dobrze jest się do niej przygotować wcześniej. Drugą rzeczą, na którą odbiorca zwróci uwagę zaraz po grafice, jest napis. Musi być wyraźny i przejrzysty, a więc dopasowany do kolorowego tła w taki sposób, by się z nim nie zlał. Powinien być chwytliwy i pomysłowy. Kampania reklamowa z niezrozumiałym hasłem nie będzie na tyle skuteczna, by przyciągnąć odbiorców na dłużej. Skuteczny baner reklamowy powinien zachęcać, nie odstraszać. Drastyczne wizerunki i obrazki są często elementem ważnych kampanii społecznych, ale niekoniecznie sprawdzą się jako reklama konkretnego produktu np. rajstop. Podsumowując – dobry baner reklamowy ma odpowiednio dobraną grafikę lub zdjęcie, chwytliwe hasło reklamowe oraz jasny, ale ciekawy przekaz. Znając te reguły i stosując je w każdej kampanii reklamowej, z pewnością uda Ci się osiągnąć sukces, a na pewno przyciągniesz uwagę niejednego odbiorcy. Kto wie, może to właśnie Twoja kampania reklamowa odniesie medialny sukces?